hemmaspa

jag och min vän hade idag hemma spa !
sjukt enkelt och mysigt ! :) här kommer några
recept på hemmagjorda ansiktsmasker och inpackningar.
ANSIKTSMASKER

för aknehy
- 2-3 tsk natriumbikarbonat
- vatten
blanda ihop och lägg på, låt sitta i 5-8 min.
för torr hy
- ½ gurka
- 1 msk naturell yoghurt
- 1 tsk honung
Blanda allt med en mixerstav.
Täck ansiktet och låt verka i 5 min.
Skölj av och torka ansiktet, smörj
sedan in det för en frech känsla.

rengörande
- 1 avokado
- 2 msk vetekli
- Flingsalt
Mosa, blanda, rör om.
Lägg på med cirkel rörelser
och skölj av efter några minuter.
HÅRINPACKNINGAR

extra glans

- 1 dl naturell yoghurt
- 1 dl mandelolja
- några droppar eterisk olja
Blanda allt väl. Värm blandningen
på spisen eller i mikron. Massera in
i handduks torkat hår. Svep en varm
handduk kring håret, och låt sitta i 45 min
Tvätta håret noga med schampo och balsam.


extra lyster

- 1 mosad avokado
- 1 mogen banan
- 1 msk oliv olja
- 1 tsk naturell yoghurt
blanda allt och låt sitta i 25 minuter.


Kommentarer
Postat av: Mathildaji

Hej!

Nu är vinnaren på veckans blogg utsedd, gå in och kolla om du blev vinnaren!

Kram//Mathilda

2010-11-08 @ 17:35:38
URL: http://mathiildajj.blogg.se/
Postat av: Mathildaji

Hej!

Nu är vinnaren på veckans blogg utsedd, gå in och kolla om du blev vinnaren!

Kram//Mathilda

2010-11-08 @ 17:35:38
URL: http://mathiildajj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0